UFEC i ACM uneixen forces per impulsar la digitalització al territori

Published in Barcelona the in Cataluña

El president de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), Gerard Esteva, la secretària general de l’Associació Catalana de Municipis (ACM), Joana Ortega, i la presidenta de la Fundació UFEC, Isabel Pérez, han signat avui un conveni de col·laboració per contribuir en l’impuls i desenvolupament per tot el territori català d’EsportPlus.TV, el projecte de digitalització de la Fundació UFEC; i per implementar una formació especialitzada en la gestió i assessorament esportiu als diferents municipis associats a l’ACM.

Aquesta unió suposarà un important salt endavant de l’esport base català, gràcies a la millora de les diferents instal·lacions esportives i l’enriquiment de la formació dels seus professionals. “Amb aquest acord perseguim la digitalització real i efectiva de l’esport català a tot el territori”, ha explicat Esteva. “També volem donar visibilitat a l’esport de base i femení, i fomentar la pràctica esportiva als pobles i ciutats”, ha afegit Ortega.

A nivell formal, aquest conveni es traduirà en una nova línia d’ajuts per als ajuntaments associats a l’ACM amb la finalitat implementar dispositius d’intel·ligència artificial, capacitats pel seguiment de la competició́ i millora del rendiment esportiu; i en la creació de diferents cursos de formació especialitzada en gestió i administració esportiva adreçada al personal dels ens locals.

Ajuts per la digitalització de l’esport català
Per un impuls efectiu i àgil del projecte EsportPlus.TV, la Fundació UFEC amb el suport de l’ACM obrirà una convocatòria d’ajuts per als ajuntaments associats a l’ACM amb la finalitat d’implementar el projecte de digitalització als municipis associats que així manifestin el seu interès.

En aquest sentit, s’ha posat en marxa un procés per a l’obtenció́ d’ajudes d’àmbit econòmic que impulsi el projecte EsportPlus.TV al màxim de municipis associats a l’ACM possibles.

La convocatòria tindrà en compte els municipis amb instal·lacions que acullin esportistes amb llicència federada per a esport femení, llicències per esport amb discapacitats i el compromís econòmic del municipi d’assumir la meitat de la inversió. A més, la Fundació UFEC i la UFEC es comprometen a garantir que un mínim del 30% de municipis beneficiaris de la convocatòria, que obtindran la instal·lació dels dispositius digitals.

Oferta de formació en gestió i administració esportiva
D’altra banda, gràcies a la signatura d’aquest conveni, l’ACM i la UFEC treballaran conjuntament en una oferta de formació especialitzada en gestió i administració esportiva adreçada al personal dels ens locals.

Press kit