¿Pensions, una bona jubilació?

Published in España the in Inmobiliaria , Finanzas , Cataluña , Mundo asegurador

El Govern ha proposat que els que tenen llargues carreres de cotització, més de 38 anys, puguin triar tota la seva vida laboral per calcular la seva pensió quan es jubilen. Amb aquesta mesura, es alleujaria la retirada dels que són acomiadats en edat avançada i veuen com aquest acomiadament acaba espatllant la seva pensió, ja que aquesta es calcula sobre els últims 21 anys cotitzats.

La ministra d'ocupació Fátima Báñez, ha apuntat que la seva proposta seria voluntària per al treballador. No obstant això, la mesura només és un esbós sense elaborar i s'hauria de concretar en el Pacte de Toledo, on ara es debat la reforma de pensions.

De moment aquesta mesura és només un esbós, beneficiaria als que perden la feina en els últims anys en una edat avançada després d'haver cotitzat molts anys. En l'entrevista a la ministra emesa per TVE aquesta apuntar: En aquests últims anys, per raons d'un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) o perquè ha hagut de posar-se pel seu compte com a autònom estem pensant, i s'està treballant en el pacte de Toledo, en què es pugui tenir en compte no només els últims anys de cotització, sinó fins i tot poder triar durant tota la seva carrera laboral, perquè milloraria la seva pensió futura.

Actualment les pensions són baixes i la majoria dels nostres grans no poden gaudir d'una jubilació tranquil·la i sense sobresalts. Per aquest motiu, entre altres, han sorgit empreses que ofereixen rendes vitalícies a canvi de l'habitatge.

Un exemple és Gestió Vitalici Vivenda, una empresa que des de fa 20 anys ajuda a les persones majors de 65 anys a obtenir uns diners que els ajuda a viure més tranquils i a fer tot allò que només amb la pensió no podien fer.

Així, tots aquells que decideixen cobrar aquesta renda saben que estan recolzats per la total garantia que ofereix l'empresa ja que les seves rendes estan avalades pel Col·legi d'Actuaris de Catalunya i es comencen a cobrar a partir del dia 1 del mes següent a la signatura davant notari.

Les rendes vitalícies són un producte que està en auge ja que la nostra gent gran es troben forts i sans i necessiten poder gaudir d'aquests diners.

Per fi és l'habitatge la qual treballa per als més grans i aquests ja no treballen per al seu habitatge.