X

Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación y ofrecer contenidos y publicidad de interés. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies

ComunicaeV5

La consultoria CEDEC destaca el factor diferencial del lideratge en empreses innovadores

La innovació s'ha convertit en un factor diferencial perquè empreses de tots els sectors i mides continuïn sent competitives, encara més, en entorns cada cop més digitalitzats i canviants com l'actual. Aconseguir que la innovació s'implementi en l'organització no és senzill. Es necessiten líders audaços i compromesos per ajudar les companyies en aquest canvi de rumb cap a un nou model de negoci

Published in Barcelona the in Cataluña

CEDEC, empresa de consultoria líder a Europa en gestió, direcció i organització per a empreses familiars, ajuda les empreses a assolir l'Excel·lència Empresarial en la seva gestió. Conscients que no existeix una recepta exacta de les qualitats que ha de tenir un líder que condueix un equip cap a la innovació, el lideratge transformacional és un dels més complicats que existeix, ja que ha de saber buscar les complicitats necessàries i tenir la capacitat per alinear tota l'organització cap a un objectiu únic i compartit.

Així, els líders actuals han de ser conscients que, allò que era vàlid en el passat, deixa de ser-ho en el futur perquè, a l'igual de la natura, a la societat tot evoluciona i, en aquest sentit, les organitzacions no són una excepció.

Des de la revolució agrària, iniciada fa 12.000 anys, fins a la revolució industrial del segle XVIII, el sistema de producció era artesanal. La matèria primera es transformava seguint una sèrie d'instruccions. En aquest model de gestió empresarial, l'estil de lideratge es basava en una direcció per instruccions (DPI) centrat en l'habilitat dels artesans per a la creació de valor.

Amb aquesta primera revolució tecnològica s'inicia l'era industrial basada en la producció en sèrie, que permetia abastir grans mercats. Frederick Taylor, economista estatunidenc, va definir l'estandardització i el control del temps en els llocs de treball. I Henry Ford, va saber implantar amb èxit aquesta nova pràctica a les cadenes de muntatge en sèrie de les seves factories d'automòbils.

Aquest sistema de producció, encara reconeixible a la nostra societat, fa èmfasi en la qualitat del producte i en la rendibilitat econòmica com a objectius de la gestió empresarial. En aquest model de gestió empresarial l'estil de lideratge està basat en la direcció per objectius (DPO) i centra la capacitat de generar valor en les màquines, substituint el múscul dels treballadors per la potència mecànica.

En la dècada dels 70 es va iniciar la segona revolució tecnològica que inicia l'era de la computació i la informació, en què les noves màquines de càlcul i processos de dades comencen a reemplaçar la mà d'obra no productiva. La creació de valor se centra en la mateixa organització i l'estil de lideratge es trasllada cap a una direcció per valors (DPV). La clau en aquest model ja no és la qualitat ni la productivitat, sinó la recomanació dels clients. Les empreses prenen consciència que la satisfacció del client és el més important. Sam Walton, fundador de la cadena de botigues Walmart, va revolucionar el sector de la distribució situant el client en el focus de la seva gestió: “només existeix un patró: el client; i pot acomiadar a qualsevol, des del president cap avall, simplement gastant els seus diners a qualsevol altre lloc”.

Amb l'arribada del segle XXI s'inicia la tercera revolució tecnològica que, amb la posada en marxa de sistemes d'Intel·ligència Artificial (IA), permet a les empreses eliminar tasques rutinàries i centrar l'organització en allò que realment aporta valor al client: la innovació. Les empreses se centren en la seva capacitat d'innovar, un model de gestió en què compta el coneixement que es té del client i el seu reconeixement.

Aquest és el punt de la història en què es troba la societat actual. I per conduir les empreses cap a l'èxit en aquest escenari, fan falta líders amb una sèrie de característiques capaços de dirigir les empreses innovadores en aquesta era de la computació i de la informació. No és suficient el model de lideratge clàssic basat en la gestió sobre resultats a curt termini, la capacitat de reacció i el control de l'eficiència.

El líder innovador, a més de les característiques típiques del líder clàssic del segle XX, ha d'incorporar una capacitat creadora i exploradora. El líder innovador ha de definir el propòsit, la visió i l'objectiu a llarg termini, i conduir l'organització amb passió, assumint riscos i facilitant la flexibilitat i la rapidesa de canvi. Ha d'inocular el canvi a tota l'organització, a tots els nivells, i dirigir-la cap al model d'empresa innovadora. No ha de navegar en contra de la cultura existent a l'empresa, sinó que ha de ser capaç de transformar-la, perquè el camí cap al nou paradigma del segle XXI sigui creïble i acceptat per part de l'organització.

Així doncs, les 10 característiques que defineixen el perfil del líder innovador són:

  1. S'apassiona per allò que fa, sap el que vol ser com a persona i s'ha compromès amb el canvi: té clar el propòsit del canvi i el camí a seguir per aconseguir-ho.
  2. Té un pensament crític i àgil en la definició del problema, i innovador per a la recerca de solucions que creen valor per al client.
  3. És capaç de compartir, d'influir i de comunicar per generar canvi.
  4. Genera confiança a tota l'organització, cada un dels membres de l'organització han de visualitzar la necessitat del canvi i la seva urgència.
  5. Sap vèncer les resistències al canvi motivant tots els implicats
  6. Predica amb l'exemple: diu el que fa i fa el que diu. Inspira quan fa coses, no quan diu coses.
  7. Cuida les relacions interpersonals, situa les persones per davant de tot i fomenta així la lleialtat de l'equip.
  8. Té olfacte i instint per detectar tot allò que pot aportar valor en el futur, ho cuida i ho protegeix.
  9. Té intel·ligència emocional: manté un equilibri emocional, físic, mental i espiritual.
  10. Promou l'equilibri emocional entre tota l'organització i ho fa amb l'exemple, no viu per treballar, pren els seus descansos i afavoreix la conciliació familiar.

CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica d'Empreses, col·labora amb els seus clients dissenyant i aplicant els processos necessaris que permetin adaptar-se al nou lideratge innovador i transformador, desenvolupant projectes de relleu generacional i aportant a empreses familiars i pimes la seva experiència, coneixement i metodologia de millora continua amb l'objectiu d'assolir l'Excel·lència Empresarial.

If you wish to receive more information about this press release, you could send a request on the following link:

More information

Related Press Releases

Free communication consulting

If you are a business owner, it is important to work on and pay attention to your communication. Comunicae offers a free session with one of our consultants to analyze and improve your communication strategy.

Apply now

Featured Press releases

    Without data, for now.