L’aposta per una mobilitat sostenible está cada vegada més present en les empreses

En la primera jornada 'Les noves flotes per a PIMES, estalvi en costos, energia i temps' organitzada per MAAS Grup Automobilístic es van exposar els beneficis de comprar una flota d’automòbils ecològica, la normativa actual i la seva implementació en la petita i mitjana empresa

Publicado en Barberà del Vallès el en Cataluña

El passat 25 d’octubre, el centre de negocis Nodus Barberà es va convertir en la seu de la jornada 'Les noves flotes per a PIMES', moderada per Ramón Caus, director de Expoelèctric. L’acte va reunir a experts en la gestió i compra de flotes ecològiques per a explicar l’impacte en l’estalvi de costos, energia i temps que generen aquestes flotes per a les PIMES.

L’alcaldessa de la ciutat, Silvia Fuster, va inaugurar la jornada destacant la importància d’aprovar i duu a terme iniciatives mediambientals com les organitzades pel grup automobilístic Grup Maas, en el que es va parlar de la necessitat d’aquest canvi, així com de les avantatges i ajudes financeres per a totes aquelles empreses disposades a donar un pas més en la transformació de la seva flota.

Un dels temes més destacats de la jornada fou la normativa legislativa que començarà a aplicar-se a partir del pròxim 2020 i que afectarà a la circulació per les rondes de Barcelona i per l’àrea metropolitana. Tal com va explicar Rossend Bosch, responsable de projectes del Servei de mobilitat de AMB, les restriccions en la circulació son un fet, i en poc temps afectaran a tot tipus de vehicles: cotxes, furgonetes, camions i motocicletes.

Així mateix, Àngel López, director de la Plataforma de la logística per a la implementació de vehicles elèctrics (LIVE) afirma que s’està treballant per a oferir les millors condicions a empreses que aposten pel canvi mitjançant projectes personalitzats. Al mateix temps, Jorge Río, CEO de Etecnic va comentar que s’està treballant en estudis per a desenvolupar les millors condicions en infraestructura per a que les empreses puguin realitzar la seva activitat amb flotes que no requereixin gasolina.

Per a concloure les exposicions, Carme Castellví, CEO de Setricar, va reforçar la idea d’apostar per aquest tipus d’energies renovables, fent especial menció al gas natural comprimit, ja que ofereix nombroses avantatges mediambientals i econòmiques per a la empresa. De fet, afirmà que el gas natural redueix les emissions de CO2 en un 30% i en un 50% el soroll i la vibració respecte el motor dièsel. En quant als beneficis econòmics, disposar d’un model de gas natural et permet una reducció del impost del vehicle del 30%.

Després de les ponències dels experts, els assistents van poder resoldre les seves inquietuds en una taula rodona moderada per José Enrique Vázquez en el que es van exposar els dubtes sobre les normatives actuals així com els possibles problemes financers i logístics que pot tenir el canvi de les flotes actuals per a una de baixes emissions.

La jornada va acabar amb una exposició de vehicles híbrids endollables, de gas natural i elèctrics en el que vam poder veure models com el Nissan LEAF, el Kia NIRO híbrid endollable, el Citroen E-BERLINGO y el SEAT LEON GNC i també diferents punts de carga en la que els assistents van poder conèixer de primera mà el funcionament d’aquest tipus de vehicles.

Grup Maas Automobilístic, organitzador de la jornada, és un grup que es centra en la promoció, gestió i desenvolupament d’empreses automobilístiques, destinades a oferir solucions integrals de mobilitat. Engloba serveis de venta de vehicles, lloguer, distribució de recanvis i postvenda. Al mateix temps disposen de concessionaris Citroën, SEAT, Nissan, DS, KIA y Skoda i compte amb més de 5 dècades d’experiència en el sector.

Per a més informació:
Carlos Benko - Director de Marketing MAAS, S.L.U
Ctra. de Barcelona, 132 - 08210 Barberá del Vallés – Barcelona
www.maas.es

Amb el soport de: Generalitat de Catalunya " Live " SOC " Nodus Barberà " Ajuntament de Barberà del Vallès " Fons social Europeu
Col·laboradors: BBVA " Factorenergia " Setricar " Etecnic " GGE " Nedgia

Notas de Prensa Relacionadas