Education

El model educatiu infantil català valorat al nord d’Europa.

08026 Barcelona09 May 2012
El passat dia 27 d’abril l’escola Liatjonn de Noruega, centre d’educació infantil punter al seu País, va coordinar a través del Consolat de Noruega la visita a la Llar d’Infants El Llimoner de Barcelona. La raó principal que va portar els educadors d’aquesta escola noruega de més de 100 nens escolaritzats a visitar El Llimoner, va ser conèixer de primera mà l’objectiu pedagògic del centre .

Valors tan fonamentals com coeducar conjuntament amb les famílies, tot ajudant a formar la personalitat, autonomia, sociabilitat i autoestima dels nens/es curant els hàbits, les responsabilitats i la tolerància per tal que creixin madurativa i emocionalment com a persones. Crear i mantenir l’interès i la motivació per aprendre oferint, dins un ambient acollidor els estímuls i afecte precisos per tal que el nen/a sigui feliç a l’escola. Aprendre jugant per un mateix, mitjançant l’observació, manipulació i experimentació. Evidenciar les tradicions de la cultura del País i molt especialment en la relació escola-família.
També es van interessar per la metodologia activa que segueix El Llimoner, basada amb l’experimentació dinàmica, que engresca i diverteix al nen/a, i que alhora l’ajuda a aprendre i a desenvolupar-se harmònicament. Tot això en un ambient d’afecte, confiança i sobretot, de respecte pels valors tan necessaris en la societat actual.
En definitiva, una visita que va resultar tota una vivència de comunicació, estima a la professió d’educador i que va omplir d’orgull als responsables d´El Llimoner.

Mes informació a www.llimoner.cat , C/ Independència, 329 Entlo, 08026-BARCELONA, Tel: 93.4569844, Fax: 93.4501867, mail: llimoner@llimoner.cat